Visar inlägg med etikett Young at heart miniatures. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Young at heart miniatures. Visa alla inlägg

tisdag 19 januari 2016

Klar!

Gjorde färdigt utsidan på Brick bungalow i helgen, det som ska till sen är lite trädgård runt huset och så förstås möbler inne i huset. 

Så här ser huset ut från framsidan:

och baksidan:

En annan vinkel
Vansinnigt nöjd med hela huset även om det är lite missar på sina ställen!

söndag 10 januari 2016

Taket på plats...

Lyckades tapetsera taket och få det på plats. Passformen var väl så där... men problemet var nog framför allt att få vindskuporna att sitta rätt. Vissa delar av taket sitter inte helt tätt, men det får duga. 
När jag tapetserat och limmat fast taket kom jag på att jag nog borde ha bytt plats på tapeterna. 

Hann även med att måla skorsten och trappan som ska sitta utanför entrén. 

Skorstenen blev lite mörkare än resten av huset, tror inte det kommer synas så mycket när taket är klart. 

Huset från andra sidan...



onsdag 6 januari 2016

Brick bungalow

Kunde inte hålla mig utan började med "Brick bungalow" nu när jag hade tid. Trodde den skulle vara jätte svår att få till efter pärsen med Trinity circle, då den också kommer från Yyoung at heart miniatures. Men men den var tvärt om både rolig och ganska enkel. 
Planen är att det ska bli ett hus inrett i arts and craft stil, tapeterna är lite fel men de får duga. 

Började med att lägga golven och betsa dem mörkbruna. Lackade dem sedan så blanka som möjligt.

Sen var det dags att måla tegelväggarna, efter att ha målat rött och försökt få till lite skiftningar på teglet såg det ut så här. Ganska trist, rött och fläckigt och kändes inte alls som det kunde bli något vettigt av det hela.

Men efter att ha strukit väggen med en "wash" med mörkbrun färg, och sedan petat ner grått spackel som fogmassa och sen avslutat med en till mörkbrun "wash" på väggarna blev jag riktigt nöjd. Lite ojämnt blev det, och spacklet blev lite tjockt på sina ställen men ser gammalt ut och är inte tomterött. Var ganska svårt att få ihop huset så jag behöver gå över skarvarna med mer färg och spackel. 

Här är husets ingång, ska bli en trappa i sandsten också. 

En annan vinkel, har börjat sätta in fönster på bottenvåningen. Bara på insidan dock. 

Hann nästan tapetsera hela huset. Hål för fönstren ska skäras ut och helgens projekt blir att fixa taket och tapetsera det. 





torsdag 5 november 2015

Trinity circle

Var tvungen att ta en paus från alla böcker och hade sån tur att den byggsats jag beställde från Young at heart miniatures äntligen kom fram. Byggsatsen heter Trinity circle och är en modell i skala 1:48 av ett hus från Martha's vineyard. Huset har sex rum och har en ganska "lagom" storlek det enda som kanske är lite synd är att det inte finns någon trappa i huset. Men å andra sidan skulle den nog mest vara i vägen. 
Än så länge väldigt roligt att bygga och bitarna passar perfekt ihop.