Visar inlägg med etikett Pickett Hill. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pickett Hill. Visa alla inlägg

måndag 11 maj 2015

Sovrum

Har äntligen gjort färdigt sängborden till Pickett Hill, bestämde mig för att inte ha likadana som sängen utan att de skulle vara i trä och av en annan modell. Kommer inte riktigt ihåg varifrån de är, möjligen SDk miniatures.

Byrån är även den i trä och jag hittade fantastiskt söta ljusstakar hos BJ Miniatures. Även byrån kommer därifrån. 


fredag 8 november 2013

Hylla

Det går sakta framåt, hyllan för sytillbehör och liknande är nu klar och på plats. Köksinredningen är även den påbörjad. Både kök och hylla är byggsatser från Robin Betterley. Jo, båten är ju på plats den med...

lördag 26 oktober 2013

Tak

Då var taket lagt och vindskivorna på plats. Taket fick bli mörkgrönt eftersom jag är rätt dålig på att måla i flera lager, de testremsor jag gjorde med ljusa lager blev inte bra. Är dock väldigt nöjd med den gröna tonen.


Från andra sidan...

Och sista ... Behöver måla till några detaljer men sen är det dags sätta dit entré taket. 



torsdag 10 oktober 2013

Öppen spis

Det går sakta framåt, nu är även den öppna spisen färdig och på plats.


söndag 6 oktober 2013

Säng

Har nu kommit så långt med Pickett Hill att jag kan börja göra lite möbler. Först ut är Emma's cupboard bed, att jag gör den först beror mest på att den måste på plats innan jag sätter dit fönsterkarmen och golvlisten i det rosa rummet. 
Sängen ingår i Miss Lydia Pickett's cottage collection från Robin Betterley som huset är gjort för, jag kommer nog inte att fylla huset med möbler ur serien men en del blir det. Mest för att de är så otroligt roliga att göra.

Tycker nog sängen blev rätt bra, jag och tyg är normalt inte kompisar men nu är jag ändå rätt nöjd.

torsdag 3 oktober 2013

Färg och fönster

Då var huset målat och fönstren på plats, några småsaker kvar sen kan jag börja med taket.

tisdag 1 oktober 2013

lördag 14 september 2013

Det går framåt

Har nu monterat och tapetserat de två första våningarna, lite snett på sina ställen men jag är på det hela taget väldigt nöjd.
Monterat men inte tapetserat första våningen, lite pilligt då det inte blev helt rakt när jag limmade väggarna och det saknas markeringar för var golven ska sitta. Vardagsrummet var rätt pilligt att tapetsera då ena tapetbiten skulle passas in på två plan, men det var betydligt lättare att tapetsera än jag trott. Var inställd på att det skulle ta betydligt längre tid och bli fler missar. Enda stora missen än så länge är egentligen att skarven på ena vardagsrumsväggen syns. Men det blev mycket bättre än jag vågat hoppas på.








söndag 25 augusti 2013

Pickett Hill

I somras beställde jag Pickett Hill från Suzanne & Andrew's miniatures, byggsatsen kom fram i mitten av augusti och nu har jag äntligen börjat montera själva huset, väldigt många delar men det är otroligt roligt att bygga. Ser svårare ut än det är, är dock lite nervös för taket. Färgsättningen blir nog lite annorlunda än vad som föreslås, men får se med tiden.