Visar inlägg med etikett Dockskåp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dockskåp. Visa alla inlägg

onsdag 26 oktober 2016

Kurs i skala 1:144

Jag var på kurs hos Skala Minimal för några veckor sen, där vi byggde ett dockskåp i skala 1:144 under ledning av Volker Arnold som också hade designat huset.
Det var rätt pilligt men oväntat kul!
Lite annat kom emellan men nu har jag äntligen gjort färdigt huset och målat det, möbler får lite tills jag gjort färdigt lite andra projekt. Men det kliar lite i fingrarna att sätta igång.

Här kan du läsa mer om själva kursen:
Skala Minimal: Gårdagens kurs dockskåp skala 1:144: Igår var det kurs hos Skala Minimal. Det byggdes dockskåp i skala 1:144. Lärare var Volker Arnold från Tyskland. Lisa, Volkers dotter v...





tisdag 31 mars 2015

Tröstköp

Kom inte iväg på vårens miniatyrmässa i Stockholm förra veckan så jag roade mig med lite tröstshopping på etsy istället. Finns fantastiskt fina saker, både smycken och miniatyrer, så man skulle lätt kunna göra av med mycket pengar där.

Denna gång blev det lite saker från Morgana mini art

söndag 1 februari 2015

Rensar

Har bestämt mig för att rensa hemma, är lite för mycket samlare för att det ska vara nyttigt. Bland det som ryker är min mammas dockskåp, tråkigt men behåller vissa saker. 
Dockskåpet är sålt och de saker som inte ska vara kvar säljs på Tradera. 
Dockskåpet byggde vi 2002 som ett gemensamt projekt, varsitt nästan likadant skåp. 
Det blev stora skåp, 140 cm höga och 70 cm breda. 
Rummen blev stora med en takhöjd på ca 23 cm. 
Vissa saker var självklara att bygga in, som skafferi, stort kök, badrum och att det skulle vara fönster på sidorna. Snedtak och glasdörrar var också med tidigt i planerna. 
Snedtaket är nog det enda vi verkligen ångrat efter bygget, det var svårt att få luckan att hänga bra och det är tråkigt att inte se rummen utan att lyfta luckan. 

Tyvärr byggt av lite för tunn MDF så skåpet är en aning rangligt.