Visar inlägg med etikett Tygaffär. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tygaffär. Visa alla inlägg

måndag 14 december 2015

Sybehörsaffären

Fick fart och gjorde även de sista byggsatserna till affären igår. Eller nästan i alla fall, har en till ett ställ med trådrullar kvar men det kräver att jag går upp på vinden och letar reda på min sytråd jag har hemma och det orkade jag inte igår.
Spets och knappar från Robin Betterley

Köpte de här på mässan i London och de fick också plats.

Något mer på disken, saknar kassaapparat än så länge. Den gick ju sönder när jag bytte "lokal". Har fortfarande en hel del tomma lådor så det blir till att göra ännu fler garnnystan.

Band och korgar på plats i hyllan.

Och broderigarner upp på väggen. Lite tomt än så länge men det ger sig nog med tiden...




måndag 6 januari 2014

Sybehörsaffär

Det här tittskåpet började jag med precis efter att min mamma hade dött 2008, var skönt att ha något att pyssla med som var positivt. Även det är inrymt i ett IKEA växthus. Eftersom det är ett "feelgood" projekt har det fått ta tid och jag har också unnat mig att köpa sånt jag velat ha. Tittskåpet består av två rum, affär och ett lagerutrymme, lagerutrymmen är fortfarande bara påbörjat men det får ta den tid det tar.


Tanken är att hyllan ska vara full av garnnystan, tyvärr är det enormt trist att göra nystan så jag gör ryck med jämna mellanrum.


Lite fler hyllor som sakta fylls på.




tisdag 1 oktober 2013

Textil

Det här är ett projekt jag jobbade med i våras, också i skala 1:48 och från Robin Betterley. Tycker otroligt mycket om deras kit, även om jag egentligen tycker man ska göra efter eget huvud. Har i alla fall valt en del egna färger, hur som helst har det där med färdiga satser varit ett väldigt bra sätt att vänja mig vid skalan. Fördelen när det är så litet är att de faktiskt inte tar så stor plats.