Visar inlägg med etikett Petalstone. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Petalstone. Visa alla inlägg

tisdag 8 augusti 2017

Uppdatering Petalstone

Har hunnit med en hel del pyssel under semestern, som tur var fick jag hem både paketet till arbetsrummet och växthuset precis innan semestern.

Jag började dock med arbetsrummet för set såg roligast ut att sätta ihop, älskar ju böcker och här var det nästan lite för många!
Ändrade färgsättningen lite och valde att inte använda fåtöljen i just det här rummet, den och en hel del av tavlorna får istället flytta in i Kråkslottet "Raven's perch". Ska in lite mer småplock i rummet för att stöka till lite men det får komma när jag hittar rätt saker.


Vinden hade jag ju sen tidigare men hade inte hunnit sätta ihop den då flytten kom emellan, kan nog peta in fler saker där men så här ser det ut än så länge.

Allra roligast att sätta ihop var nog möblerna till växthuset, är otroligt nöjd med hur det blev även om jag sparade en hel del pyssel till andra miljöer. skulle vilja ha in lite fler växter av annan sort men det är ju lite beroende av vad jag kan åstadkomma. 

Kvar att fixa är nu "bara" trädgården, ska göra en paus och göra klart "Robin's nest" innan jag tar itu med den. För att trädgården ska bli som jag vill ha den behöver jag nämligen göra en hel del blommor och det är lite trixigt när de är så små.




måndag 28 november 2016

Börjar bli klart...

Själva huset är nu så gott som färdigt, alla fönster och dörrar är plats. Lite lister behöver gås över med vitt och vindflöjeln ska upp på taket. 
Men annars är det dags att ta tag i trädgården, tyvärr har jag glömt bort det där med blommor så det måste lösas innan jag kommer vidare. Har dock en hel del möbler som jag kan göra till dess att växtfrågan är löst. Härnäst blir det möbler till vardagsrum och matplats.

Huset från framsidan:

Inifrån huset, man ser de rum som fått möbler än så länge. Det är gästrum, kök och badrum.

Gästrummet

Gästrummet men en annan vinkel.

Hela huset men en annan vinkel

Huset med växthus



söndag 30 oktober 2016

Nu börjar huset bli rosa

I helgen har huset fått tak, taket har fått takpannor och jag har börjat sätta fast ytterpanelen. 
Jo, sista tre lamporna är på plats också på vinden. Sen har jag börjat sätta fast kantlisterna, behöver dock sätta fast ytterpanelen först eftersom en del av dem ska vara på utsidan. 

Panelen blev lite knölig av alla elledningar men det får gå ändå. 





onsdag 26 oktober 2016

Snart dags att klä ytterväggarna!

TBygget av Petalstone(måste byta namn!) går framåt, i helgen kom jag så pass långt att jag nu kan börja med tak och yttervägggar. Taken är målade på insidan men innan de sätts fast ska stenväggen fast på det som kallas för "silon" dvs det som innehåller kök och badrum.
Nog det moment som jag minst ser fram emot tror jag. Det var mycket pilligt att få till stenväggen på silons undervåning.

Än så länge har alla lampor fungerat och vi kan väl bara hålla tummarna för att det fortsätter så!





söndag 9 oktober 2016

Övervåning...

Har inte hunnit så mycket som jag tänkt i helgen, men har ju å andra sidan ingen deadline så det gör inget. 
Övervåningen är nästan klar, det som saknas är lister och lampor. Sen är det dags att börja med övervåningen till badrummet som har extra högt i tak. Fuskade lite med badrumsväggarna, hoppas det inte gör något i längden. 

Dörrarna in till badrummet

Gästrummet

Hela övervåningen

Badrummet klart




onsdag 5 oktober 2016

Blod, svett och...

Har satt ihop nedervåningen, dragit in el och satt in köket. Det var mycket pilligare än jag trott det skulle vara... speciellt det runda köket var svårt att få bra och eftersom det inte var helt jämnt blev det också lite knepigt att få in köket.

Hela undervåningen:

Köket i närbild:

tisdag 27 september 2016

Petalstone

Skulle egentligen ha haft en sparsam höst... men så kom ett ny hus från Robin Betterley. Kunde inte låta bli trots att det var rätt dyrt. 

Skulle ha kommit i mitten av augusti men det var lite försenat så jag fick hem det först förra veckan. På sätt och vis bra för då hann jag göra badrums och köksmöbler som ska in i huset under bygget.

Började med att måla alla delarna till bottenvåningen vita, ska tapetseras så målade dem bara två gånger ganska tunt.

Allt gick smidigt till det var dags att börja med den halvrunda köksdelen. Var väldigt pilligt med säckväven och tapeten. Måste friseras en hel del innan den kommer på plats och behöver nog göra någon form av kantbitar för det var svårt få det jämnt.

Här är köket från andra hållet, lite knöligt men det blir nog bra ändå när det är klart.