Visar inlägg med etikett Miniatures. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Miniatures. Visa alla inlägg

tisdag 7 januari 2020

Matsal klar!

Jag hann så klart inte med en brådkdel av vad jag tänkt under julen, mesta delen av tiden gick åt till att rida och sova ikapp. Men gjorde i alla fall nästan klart ett projekt.
Matsalen (som egentligen inte är en matsal) som också kommer från Petworth miniatures, är en del av deras Hungerford manor. Bord och stolar är färdiga, dukning fixad och småborden har fått ljustakar, det som saknas tror jag är två småbord i främre delen av rummet. Riktigt hur de ska se ut har jag inte riktigt bestämt än. Så rummet får vara klart så länge.
Möjligen behövs också en vas eller blomkruka mitt på bordet.



tisdag 8 augusti 2017

Uppdatering Petalstone

Har hunnit med en hel del pyssel under semestern, som tur var fick jag hem både paketet till arbetsrummet och växthuset precis innan semestern.

Jag började dock med arbetsrummet för set såg roligast ut att sätta ihop, älskar ju böcker och här var det nästan lite för många!
Ändrade färgsättningen lite och valde att inte använda fåtöljen i just det här rummet, den och en hel del av tavlorna får istället flytta in i Kråkslottet "Raven's perch". Ska in lite mer småplock i rummet för att stöka till lite men det får komma när jag hittar rätt saker.


Vinden hade jag ju sen tidigare men hade inte hunnit sätta ihop den då flytten kom emellan, kan nog peta in fler saker där men så här ser det ut än så länge.

Allra roligast att sätta ihop var nog möblerna till växthuset, är otroligt nöjd med hur det blev även om jag sparade en hel del pyssel till andra miljöer. skulle vilja ha in lite fler växter av annan sort men det är ju lite beroende av vad jag kan åstadkomma. 

Kvar att fixa är nu "bara" trädgården, ska göra en paus och göra klart "Robin's nest" innan jag tar itu med den. För att trädgården ska bli som jag vill ha den behöver jag nämligen göra en hel del blommor och det är lite trixigt när de är så små.




onsdag 26 oktober 2016

Snart dags att klä ytterväggarna!

TBygget av Petalstone(måste byta namn!) går framåt, i helgen kom jag så pass långt att jag nu kan börja med tak och yttervägggar. Taken är målade på insidan men innan de sätts fast ska stenväggen fast på det som kallas för "silon" dvs det som innehåller kök och badrum.
Nog det moment som jag minst ser fram emot tror jag. Det var mycket pilligt att få till stenväggen på silons undervåning.

Än så länge har alla lampor fungerat och vi kan väl bara hålla tummarna för att det fortsätter så!





måndag 20 juni 2016

Kråkslottet

Är äntligen färdig med Kråkslottet, eller ja, det är lite småputs kvar som ska till men inte många minuters jobb kvar.
Är otroligt nöjd men det var inte så roligt att bygga, mest för att det var rätt pilligt och inte riktigt passade ihop överallt. Eller så var det jag som inte förstod manualen.

Ska möbleras också men det kommer ta tid, har ju en plan för hur jag vill att det ska se ut men... visionen kan ibland vara svår att förverkliga.
Jag tänker att det ska vara ett hus med inspiration från Harry Potter filmerna, skitigt och lite oansenligt utanpå men ljust och lite excentriskt inuti. Får se om jag lyckas med det.

Först ska dock några andra projekt avslutas och så är det möjligt att Petalstone hinner komma. Eller så blir det en regnig sommar och jag hinner med en massa miniatyrer.

tisdag 31 mars 2015

Tröstköp

Kom inte iväg på vårens miniatyrmässa i Stockholm förra veckan så jag roade mig med lite tröstshopping på etsy istället. Finns fantastiskt fina saker, både smycken och miniatyrer, så man skulle lätt kunna göra av med mycket pengar där.

Denna gång blev det lite saker från Morgana mini art