Visar inlägg med etikett Sybehör. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sybehör. Visa alla inlägg

måndag 14 december 2015

Sybehörsaffären

Fick fart och gjorde även de sista byggsatserna till affären igår. Eller nästan i alla fall, har en till ett ställ med trådrullar kvar men det kräver att jag går upp på vinden och letar reda på min sytråd jag har hemma och det orkade jag inte igår.
Spets och knappar från Robin Betterley

Köpte de här på mässan i London och de fick också plats.

Något mer på disken, saknar kassaapparat än så länge. Den gick ju sönder när jag bytte "lokal". Har fortfarande en hel del tomma lådor så det blir till att göra ännu fler garnnystan.

Band och korgar på plats i hyllan.

Och broderigarner upp på väggen. Lite tomt än så länge men det ger sig nog med tiden...




lördag 12 december 2015

Lite pyssel

Började rensa bland gamla byggsatser och hittade de här som jag köpte i somras. Banden hade jag redan så det var bara att sätta igång.
Ska göra en sats med spets också och sen är det dags att plocka in dem i sybehörsaffären.

fredag 28 november 2014

Garnaffären

Garnaffären har fått lite inredning, när jag får tid ska det göras en oändlig mängd garnnystan och rullar med band till hyllorna. Men det får nog bli i jul tror jag....




torsdag 21 augusti 2014

Nygammalt

Bestämde mig för att göra om garnaffären. Blev ett lite större projekt än jag planerat, och inte alls som jag tänkt. Men bra tror jag. Är mycket nöjd!
Har känts enormt ovant att jobba i stor skala, saknar nästan pytteskalan 1:48.

Rummet är färdigt och väntar bara på inredning. Utsidan funderar jag fortfarande på.

måndag 6 januari 2014

Sybehörsaffär

Det här tittskåpet började jag med precis efter att min mamma hade dött 2008, var skönt att ha något att pyssla med som var positivt. Även det är inrymt i ett IKEA växthus. Eftersom det är ett "feelgood" projekt har det fått ta tid och jag har också unnat mig att köpa sånt jag velat ha. Tittskåpet består av två rum, affär och ett lagerutrymme, lagerutrymmen är fortfarande bara påbörjat men det får ta den tid det tar.


Tanken är att hyllan ska vara full av garnnystan, tyvärr är det enormt trist att göra nystan så jag gör ryck med jämna mellanrum.


Lite fler hyllor som sakta fylls på.