Visar inlägg med etikett Fönster. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fönster. Visa alla inlägg

lördag 22 februari 2014

Alla dörrar och fönster på plats

Har efter att väldigt pillande fått klart alla dörrar och fönster nu, tog ett tag men blev otroligt mycket bättre än jag trott.
Stora dörrarna på framsidan.

Och här är ytterdörren

Har även lyckats måla klart den öppna spisen, blev inte riktigt som beskrivningen utan ser ut som den var gjord någon gång på sjuttiotalet. Men jag gillar den trots allt, även om den egentligen är rätt hemsk och verkligen inte är något jag skulle vilja ha hemma hos mig. 

En annan vinkel








måndag 10 februari 2014

Fönster!





 Helgen gick åt till att göra sju fönster, fem stora och två små. Otroligt pilligt och egentligen sånt jag inte klarar av, målning är ju inte min grej direkt  men jag är glad att jag ändå satsade på att måla bågarna i olika färg. Med undantag för några små missöden gick det bra, orkade dock inte blanda till färgerna så de är något klarare än det är tänkt.



 Färdiga fönster på plats.