Garderoben är jag nöjd med, är mindre nöjd med badrumsinredningen. Tyvärr saknades beskrivning till den och eftersom jag inte orkade be om en utan tänkte att "det ger sig väl" satte jag igång utan. Inte så smart för det var tydligen ett kit som verkligen behövde beskrivning.
Visar inlägg med etikett Miss Lydia Pickett. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Miss Lydia Pickett. Visa alla inlägg
söndag 8 december 2013
Garderob
Har inte hänt så mycket i huset de senaste veckorna, sjuka katter och mycket på jobbet har gjort att tiden försvunnit. I helgen har jag dock nästan gjort klart garderoben (bara stora lådan och de fyra små lådorna kvar) och börjat på badrumsinredningen.
söndag 10 november 2013
Kök
Nu är köket nästan klart, ska göra färdigt pallar och lådor som ska stå under diskbänken. Var inte helt uppmärksam när jag gjorde den så den blev spegelvänd. Tror det funkar ändå, orkade inte ta isär och riskera att delarna skulle gå sönder.
Köket fick bli grönt med träfärgade bänkar.
Etiketter:
Kök,
Miss Lydia Pickett,
Pickett Hill kit,
Robin Betterley
torsdag 10 oktober 2013
söndag 6 oktober 2013
Säng
Har nu kommit så långt med Pickett Hill att jag kan börja göra lite möbler. Först ut är Emma's cupboard bed, att jag gör den först beror mest på att den måste på plats innan jag sätter dit fönsterkarmen och golvlisten i det rosa rummet.
Sängen ingår i Miss Lydia Pickett's cottage collection från Robin Betterley som huset är gjort för, jag kommer nog inte att fylla huset med möbler ur serien men en del blir det. Mest för att de är så otroligt roliga att göra.
Tycker nog sängen blev rätt bra, jag och tyg är normalt inte kompisar men nu är jag ändå rätt nöjd.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



