Visar inlägg med etikett Suzanne & Andrew's Miniatures. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Suzanne & Andrew's Miniatures. Visa alla inlägg

fredag 21 november 2014

Senaste bygget

Senaste projektet är Petite Chateau House Kit från Suzanne & Andrews miniatures, litet och såg lätt ut men visade sig knepigare än väntat.

Huset är i två delar som när det är klart sitter ihop med gångjärn, här är baksidan som framförallt består av ett trapphus.

"Framsidan" av huset har fått tapeter, bytte ut de som är på nedervåningen. Ursprungligen var även de blå men tyckte det blev lite tråkigt. När jag redan tapetserat såg jag att de blå och röda är likadana, men det får vara så.

Baksidan har även den fått tapeter och dörrkarmar.





lördag 22 februari 2014

Alla dörrar och fönster på plats

Har efter att väldigt pillande fått klart alla dörrar och fönster nu, tog ett tag men blev otroligt mycket bättre än jag trott.
Stora dörrarna på framsidan.

Och här är ytterdörren

Har även lyckats måla klart den öppna spisen, blev inte riktigt som beskrivningen utan ser ut som den var gjord någon gång på sjuttiotalet. Men jag gillar den trots allt, även om den egentligen är rätt hemsk och verkligen inte är något jag skulle vilja ha hemma hos mig. 

En annan vinkel








måndag 10 februari 2014

Fönster!





 Helgen gick åt till att göra sju fönster, fem stora och två små. Otroligt pilligt och egentligen sånt jag inte klarar av, målning är ju inte min grej direkt  men jag är glad att jag ändå satsade på att måla bågarna i olika färg. Med undantag för några små missöden gick det bra, orkade dock inte blanda till färgerna så de är något klarare än det är tänkt.



 Färdiga fönster på plats.


onsdag 5 februari 2014

Pickett Pond igen

Ägnade helgen åt att tapetsera både insida och utsida, lite problem med passformen på sina ställen och så lyckades jag ta saker i fel ordning fast jag läste anvisningarna ett antal gånger. Men är nöjd ändå!


Hann även med att få dit tak och trappa! Trappan fick bli vit med trappsteg i olika blå färger, kom med mönster som man skulle ha på kanterna men var så nöjd med det blå att jag hoppade över det.
I helgen ska jag börja med fönster och dörrar, såg så pilligt ut att jag bestämde mig för att vänta tills jag var pigg och förhoppningsvis inte kladdar runt allt för mycket.

söndag 19 januari 2014

Börjat bygga...

Satte igång med Pickett Pond direkt, roligt när det börjar ta form så snabbt. Fast allt det pilliga kommer senare, nu har jag bara satt ihop skalet till huset och målat och limmat altanen. 

Sen hann jag även måla träet till hörnen och börja limma dit shingel på utsidan. Lite pilligt men huset är så litet att det går rätt fort. 

fredag 17 januari 2014

torsdag 3 oktober 2013

Färg och fönster

Då var huset målat och fönstren på plats, några småsaker kvar sen kan jag börja med taket.

tisdag 1 oktober 2013

lördag 14 september 2013

Det går framåt

Har nu monterat och tapetserat de två första våningarna, lite snett på sina ställen men jag är på det hela taget väldigt nöjd.
Monterat men inte tapetserat första våningen, lite pilligt då det inte blev helt rakt när jag limmade väggarna och det saknas markeringar för var golven ska sitta. Vardagsrummet var rätt pilligt att tapetsera då ena tapetbiten skulle passas in på två plan, men det var betydligt lättare att tapetsera än jag trott. Var inställd på att det skulle ta betydligt längre tid och bli fler missar. Enda stora missen än så länge är egentligen att skarven på ena vardagsrumsväggen syns. Men det blev mycket bättre än jag vågat hoppas på.








söndag 25 augusti 2013

Pickett Hill

I somras beställde jag Pickett Hill från Suzanne & Andrew's miniatures, byggsatsen kom fram i mitten av augusti och nu har jag äntligen börjat montera själva huset, väldigt många delar men det är otroligt roligt att bygga. Ser svårare ut än det är, är dock lite nervös för taket. Färgsättningen blir nog lite annorlunda än vad som föreslås, men får se med tiden.