Visar inlägg med etikett Pickett Pond kit. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pickett Pond kit. Visa alla inlägg
onsdag 20 augusti 2014
Avslutat
Har ägnat helgen åt att göra färdigt gamla projekt, har en massa nya saker jag vill börja på men det är kanske bra att avsluta de pågående först. Började med att göra klart köket till Pickett Pond. Började före sommaren men kom av mig när trädgårdssäsongen kom igång. Tre byggsatser blev färdiga och nu har jag bara badrum och staket till altanen kvar men jag tror de får vänta till jag gjort om min garnaffär som står på tur. Börjar få ont om plats så jag kom på att jag kan göra ett helt nytt rum om jag slår ihop två byggsatser.
måndag 21 april 2014
Nytt till Pickett Pond
Har ändrat lite på färgerna, blev så dystert tillsammans med 70-tals skorstenen att säng och sängbord fick bli gulvita istället för grå.
Först att komma på plats var "In a pinch" dresser & chest som är specialbyggd för utrymmet vid fönstret.
Har också gjort två sängbord med tillhörande lampor och den hängande sängen (som nästan är färdig, ska göra tre kuddar också). Var väldigt svårt få dit kedjorna som sängen hänger i, som tur är syns inte de klumpiga öglorna så mycket. Bäddningen blev kanske inte den snyggaste heller, men jag tycker ändå att det blir lättare... och mycket snyggare nu än för några år sen.
Lamporna sprack när jag satte i pinnarna, syns lite men inte så farligt hoppas jag.
Etiketter:
Byrå,
Pickett Pond kit,
Quarter scale,
Robin Betterley,
Skala 1:48,
Säng
måndag 10 mars 2014
Up to camp couch
Gjorde klart soffan till Pickett pond i helgen, tycker den blev bra trots att jag och tyg inte är en så bra kombination. Lite klumpigt men mycket bättre än förväntat. Ser fram emot att få resten av möblerna på plats, så roligt när huset växer fram!
Etiketter:
Pickett Pond kit,
Robin Betterley,
Skala 1:48,
Soffa
lördag 22 februari 2014
Alla dörrar och fönster på plats
Har efter att väldigt pillande fått klart alla dörrar och fönster nu, tog ett tag men blev otroligt mycket bättre än jag trott.
Stora dörrarna på framsidan.
Och här är ytterdörren
Har även lyckats måla klart den öppna spisen, blev inte riktigt som beskrivningen utan ser ut som den var gjord någon gång på sjuttiotalet. Men jag gillar den trots allt, även om den egentligen är rätt hemsk och verkligen inte är något jag skulle vilja ha hemma hos mig.
En annan vinkel
måndag 10 februari 2014
Fönster!
Helgen gick åt till att göra sju fönster, fem stora och två små. Otroligt pilligt och egentligen sånt jag inte klarar av, målning är ju inte min grej direkt men jag är glad att jag ändå satsade på att måla bågarna i olika färg. Med undantag för några små missöden gick det bra, orkade dock inte blanda till färgerna så de är något klarare än det är tänkt.
Färdiga fönster på plats.
onsdag 5 februari 2014
Pickett Pond igen
Ägnade helgen åt att tapetsera både insida och utsida, lite problem med passformen på sina ställen och så lyckades jag ta saker i fel ordning fast jag läste anvisningarna ett antal gånger. Men är nöjd ändå!
Hann även med att få dit tak och trappa! Trappan fick bli vit med trappsteg i olika blå färger, kom med mönster som man skulle ha på kanterna men var så nöjd med det blå att jag hoppade över det.
I helgen ska jag börja med fönster och dörrar, såg så pilligt ut att jag bestämde mig för att vänta tills jag var pigg och förhoppningsvis inte kladdar runt allt för mycket.
söndag 19 januari 2014
Börjat bygga...
Satte igång med Pickett Pond direkt, roligt när det börjar ta form så snabbt. Fast allt det pilliga kommer senare, nu har jag bara satt ihop skalet till huset och målat och limmat altanen.
Sen hann jag även måla träet till hörnen och börja limma dit shingel på utsidan. Lite pilligt men huset är så litet att det går rätt fort.
fredag 17 januari 2014
Pickett Pond
Fick fint paket idag, nu har äntligen Pickett Pond kommit! Kommer från Susanne & Andrew's miniatures och är ett samarbete med Robin Betterley.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











.jpg)





