Visar inlägg med etikett Mässa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mässa. Visa alla inlägg

lördag 17 december 2016

Mässfynd

Var i London första dagarna i december och passade även på att gå på mässan. Såklart!

Många fina utställare, bland annat ett bord med portugisiska hantverkare där jag köpte de här. Fanns mycket mer fint och de var oväntat billiga, med tanke på att de är handgjorda. 

Blev även skor och väska från Graffialuna, fanns många fler jag velat ha. 

Fågelbur med fåglar i skala 1:48 från le mini de Pierluigi. 

Hittade ett stånd som sålde tyg, tror de här kan funka i skala 1:48. 

Å avslutningsvis lite köksutrustning från en fransk firma, kommer tyvärr inte ihåg vad de hette. 




söndag 15 maj 2016

Mässfynd!

Tillbringade fredagen på Kensington dollshouse festival i London, fyndade en hel del roliga saker!

Blev ett par skor och en väska från Patrizia Santi den här gången, älskar skorna jag köpte förra mässan och de här är inte samre!

Förälskade mig i de här sakerna från Graffialuna, skulle aldrig bära dem men oj så fina! Inser att jag nog får göra någon typ av tittskåp för skorna och väskorna. 

Fantastiska Mackintosh möbler från Jane Harrop, tyvärr hade de inte fler modeller. 

True2scale var där, blev lite olika saker till brödbutiken och Trinity circle. 

Lite leksaker i skala 1:48, till pojkrummet i Pickett hillmtror jag...

Några byggsatser från Templewood miniatures. Ramarna är till Ravens perch och en av bänkarna ska till Brick bungalow. 

En liten tant i skala 1:48 från www.sallyreaderminiatures.com

Började med att storhandla hos Petworth miniatures, hade kunnat köpa mycket mer. 

Petworth miniatures stånd, hade tänkt fota mer men glömde efter första ståndet. 

Ett par svenska träskor från minis2you, dyra men söta. 

Blev även lite plock från Petite properties, besinnade mig dock och köpte inget hus. Finns många jättefina men jag har ju några projekt liggande... och så kommer Petalstone från Robin Betterley i augusti. 

En liten brödburk i skala 1:24 från Victoria Fasken. 

Blev även ett kitt till en matta i skala 1:24 från Nicola Mascall. 

Böcker i skala 1:12 från Shepherd miniatures. 

Kanna och gryta i skala 1:48 från Elisabeth Causeret, båda ska till Trinity circle. 



















måndag 14 december 2015

Sybehörsaffären

Fick fart och gjorde även de sista byggsatserna till affären igår. Eller nästan i alla fall, har en till ett ställ med trådrullar kvar men det kräver att jag går upp på vinden och letar reda på min sytråd jag har hemma och det orkade jag inte igår.
Spets och knappar från Robin Betterley

Köpte de här på mässan i London och de fick också plats.

Något mer på disken, saknar kassaapparat än så länge. Den gick ju sönder när jag bytte "lokal". Har fortfarande en hel del tomma lådor så det blir till att göra ännu fler garnnystan.

Band och korgar på plats i hyllan.

Och broderigarner upp på väggen. Lite tomt än så länge men det ger sig nog med tiden...




måndag 7 december 2015

Mässan

Lördagen tillbringade jag på Kensington Dollshouse festival i London. 
Det var lång kö vid 11 när det öppnade, men gick ändå rätt fort att komma in. Värre var det att hänga in jackan, den kön tog enormt lång tid. 

Mycket folk men det gick ändå rätt lätt att komma fram till de olika stånden. Enda gången det märktes tydligt var i caféet som var klart underbemannat. 

Handlade alldeles för mycket men det jag kanske är allra mest nöjd med är de här skorna från Patricia Santi.