Visar inlägg med etikett Petworth Miniatures. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Petworth Miniatures. Visa alla inlägg

tisdag 7 januari 2020

Matsal klar!

Jag hann så klart inte med en brådkdel av vad jag tänkt under julen, mesta delen av tiden gick åt till att rida och sova ikapp. Men gjorde i alla fall nästan klart ett projekt.
Matsalen (som egentligen inte är en matsal) som också kommer från Petworth miniatures, är en del av deras Hungerford manor. Bord och stolar är färdiga, dukning fixad och småborden har fått ljustakar, det som saknas tror jag är två småbord i främre delen av rummet. Riktigt hur de ska se ut har jag inte riktigt bestämt än. Så rummet får vara klart så länge.
Möjligen behövs också en vas eller blomkruka mitt på bordet.



lördag 30 november 2019

Hall

Hallen är också köpt hos Petworth miniatures, blev inte alls som jag tänkt men den fick växa fram efter hand. Nu när den är klar ser jagat den har tydlig inspiration från det då, hösten 2018, nyöppnade Nationalmuseum i Stockholm.











torsdag 28 november 2019

Länge sen sist

Nästan två år sen senaste inlägget, beror inte på bristande miniatyrskapande utan på bloggers app. Har såklart inte gjort klart vare sig Nob Hill eller Petalstone utan har börjat på alldeles för många nya projekt, en del som är färdiga och andra som det är långt kvar på.

I början av januari 2018 slog jag till och köpte tvår tittskåp av Petworth miniatures, rum som jag tittat på väldigt länge. Blev så otroligt nöjd att jag slagit till på några fler och nog blir det några till... lätta att sätta ihop och lätta att göra personliga.

Först ut var de två rum från Hungerford manor som är bibliotek och arbetsrum, i min tappning två ganska stökiga biblioteksrum. Lite pyssel kvar men är väldigt nöjd med resultatet hittills.

Det mindre biblioteksrummet har fått en soffa och ett skrivbord, lite bokhögar men tror att jag ska försöka få till fler. Blir kanske ett julprojekt mellan all ridning.


Det större biblioteksrummet har också sittplatser men har även fått ett biljardbord... kan nog få in lite mer böcker även där tror jag!


måndag 4 maj 2015

Gula huset

Har gjort lampetter, soffa och fåtölj till Gula huset.

Kvar till i höst blir att göra om vinden till ett överdådigt syrum. Vet hur jag vill ha det på ett ungefär, men det får bli efter trädgårdssäsongen.