Visar inlägg med etikett Skor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skor. Visa alla inlägg

söndag 15 maj 2016

Mässfynd!

Tillbringade fredagen på Kensington dollshouse festival i London, fyndade en hel del roliga saker!

Blev ett par skor och en väska från Patrizia Santi den här gången, älskar skorna jag köpte förra mässan och de här är inte samre!

Förälskade mig i de här sakerna från Graffialuna, skulle aldrig bära dem men oj så fina! Inser att jag nog får göra någon typ av tittskåp för skorna och väskorna. 

Fantastiska Mackintosh möbler från Jane Harrop, tyvärr hade de inte fler modeller. 

True2scale var där, blev lite olika saker till brödbutiken och Trinity circle. 

Lite leksaker i skala 1:48, till pojkrummet i Pickett hillmtror jag...

Några byggsatser från Templewood miniatures. Ramarna är till Ravens perch och en av bänkarna ska till Brick bungalow. 

En liten tant i skala 1:48 från www.sallyreaderminiatures.com

Började med att storhandla hos Petworth miniatures, hade kunnat köpa mycket mer. 

Petworth miniatures stånd, hade tänkt fota mer men glömde efter första ståndet. 

Ett par svenska träskor från minis2you, dyra men söta. 

Blev även lite plock från Petite properties, besinnade mig dock och köpte inget hus. Finns många jättefina men jag har ju några projekt liggande... och så kommer Petalstone från Robin Betterley i augusti. 

En liten brödburk i skala 1:24 från Victoria Fasken. 

Blev även ett kitt till en matta i skala 1:24 från Nicola Mascall. 

Böcker i skala 1:12 från Shepherd miniatures. 

Kanna och gryta i skala 1:48 från Elisabeth Causeret, båda ska till Trinity circle. 



















måndag 7 december 2015

Mässan

Lördagen tillbringade jag på Kensington Dollshouse festival i London. 
Det var lång kö vid 11 när det öppnade, men gick ändå rätt fort att komma in. Värre var det att hänga in jackan, den kön tog enormt lång tid. 

Mycket folk men det gick ändå rätt lätt att komma fram till de olika stånden. Enda gången det märktes tydligt var i caféet som var klart underbemannat. 

Handlade alldeles för mycket men det jag kanske är allra mest nöjd med är de här skorna från Patricia Santi.