Visar inlägg med etikett Säng. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Säng. Visa alla inlägg

torsdag 31 december 2015

Shapeways

Chansade och beställde de här 3D möblerna från Shapeways. Mycket bättre än jag trott så det blir nog mer beställt därifrån. 
Stolarna ska bli turkos. 

Sen fick jag äntligen motivation och gjorde klart sängen till 30-tals huset. 



måndag 21 april 2014

Nytt till Pickett Pond


Trädgårdssäsongen har börjat så det har inte blivit så mycket miniatyrer de sista veckorna, har dock gjort några av de senaste kiten till Pickett Pond.
Har ändrat lite på färgerna, blev så dystert tillsammans med 70-tals skorstenen att säng och sängbord fick bli gulvita istället för grå.
Först att komma på plats var "In a pinch" dresser & chest som är specialbyggd för utrymmet vid fönstret.


Har också gjort två sängbord med tillhörande lampor och den hängande sängen (som nästan är färdig, ska göra tre kuddar också). Var väldigt svårt få dit kedjorna som sängen hänger i, som tur är syns inte de klumpiga öglorna så mycket. Bäddningen blev kanske inte den snyggaste heller, men jag tycker ändå att det blir lättare... och mycket snyggare nu än för några år sen.
Lamporna sprack när jag satte i pinnarna, syns lite men inte så farligt hoppas jag.