Visar inlägg med etikett Tittskåp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tittskåp. Visa alla inlägg

lördag 13 juni 2020

Nytt projekt

Senaste projektet är ett rum med kakelugn, inspirationen kommer från ett rum på Tyresö slott. Är ganska nöjd med första försöket med kakelugn och jag tror den får vara kvar. 
Att göra mer i rummet är panel på väggen och ett fönster. Förhoppningsvis dyker rätt utsikt upp också. 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1LyTb0no7HesqIyMbBYeZwA92spQkUbBBhttps://drive.google.com/uc?export=view&id=1Wbv4z2yoX3cb2_6mCQetumOOF1yeUbec

lördag 4 april 2015

Gubbrum

Det gröna rummet har blivit ett Gubbrum, fortfarande bara inrett med saker som blivit över från andra projekt. Finns plats för mer saker men det får duga så länge. 


Tror dock rummet behöver en matta så det står med på "att göra listan" och kanske fler tavlor men det får bli när det dyker upp. 


torsdag 8 januari 2015

Redskapsbod

Bestämde mig för att rensa i skåp och lådor och resultatet blev en färdig redskapsbod. Ganska nöjd även om det går att fulla på lite mer saker och så ska det det ett lås på dörren. 

fredag 28 november 2014

Garnaffären

Garnaffären har fått lite inredning, när jag får tid ska det göras en oändlig mängd garnnystan och rullar med band till hyllorna. Men det får nog bli i jul tror jag....




torsdag 21 augusti 2014

Nygammalt

Bestämde mig för att göra om garnaffären. Blev ett lite större projekt än jag planerat, och inte alls som jag tänkt. Men bra tror jag. Är mycket nöjd!
Har känts enormt ovant att jobba i stor skala, saknar nästan pytteskalan 1:48.

Rummet är färdigt och väntar bara på inredning. Utsidan funderar jag fortfarande på.

söndag 22 juni 2014

Fyndat

Hittade ett tittskåp för 50:- på rean hos crazy4minis tror det ska bli en redskapsbod. Men vi får se om jag fått andra idéer när trädgårdssäsongen är över.

måndag 6 januari 2014

Sybehörsaffär

Det här tittskåpet började jag med precis efter att min mamma hade dött 2008, var skönt att ha något att pyssla med som var positivt. Även det är inrymt i ett IKEA växthus. Eftersom det är ett "feelgood" projekt har det fått ta tid och jag har också unnat mig att köpa sånt jag velat ha. Tittskåpet består av två rum, affär och ett lagerutrymme, lagerutrymmen är fortfarande bara påbörjat men det får ta den tid det tar.


Tanken är att hyllan ska vara full av garnnystan, tyvärr är det enormt trist att göra nystan så jag gör ryck med jämna mellanrum.


Lite fler hyllor som sakta fylls på.




söndag 5 januari 2014

Tittskåp

Här är ett tittskåp jag gjorde för några år sen, det gamla paret kommer ursprungligen från en trädgård min mamma hade. När jag flyttade hade jag inte plats för trädgården och de blev bostadslösa. Hade ett växthus från IKEA över och det fick bli ett rum i en liten röd stuga (plasten i sidorna gick sönder så det behövdes hela väggar.


Förmiddagsfika med semlor, frukt och croissanter. Stolar och bord är från Kotte toys.

Litet nyckelskåp med nycklar på väggen.

Barnbarnen är på besök (de hängde också i trädgården). 



söndag 6 oktober 2013

Porslin

Det här är det första projektet på väldigt länge i skala 1:12. Jag har under ganska många år samlat på små tekannor, en del är utplacerade i hus och tittskåp medan andra bara blivit liggande. Har under lång tid funderat på vad jag ska göra med dem och nu har jag bestämt att det nog får bli en liten porslinsbutik. Har nu tapetserat och ska snart sätta igång med golv och hyllor.