Visar inlägg med etikett Sovrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sovrum. Visa alla inlägg

måndag 29 februari 2016

Tegelhuset

Har satt ihop lite möbler till huset av de byggsatser jag hade som passade in, vet ju ungefär hur jag vill att huset ska se ut men så gäller det att hitta rätt saker...
I början hade jag tänkt mig att det skulle bli ett renodlat "Arts and craft's" hus men det blir nog lite blandat. 

Här är föräldrarnas sovrum, klart är än så länge dubbelsäng och en liten byrå.

I barnrummet har det kommit in en säng och en gunghäst, letar efter en lite byrå som skulle passa in eller något liknande. Får se vad det blir... mer leksaker ska in i alla fall.

På bottenvåningen har det än så länge blivit en bänk under fönstret och ett bord med två stolar. I hörnet vid dörren lyckades jag förstöra tapeten så där behövs något. Förmodligen en piedestal med en palm på.


måndag 11 maj 2015

Sovrum

Har äntligen gjort färdigt sängborden till Pickett Hill, bestämde mig för att inte ha likadana som sängen utan att de skulle vara i trä och av en annan modell. Kommer inte riktigt ihåg varifrån de är, möjligen SDk miniatures.

Byrån är även den i trä och jag hittade fantastiskt söta ljusstakar hos BJ Miniatures. Även byrån kommer därifrån. 


söndag 15 februari 2015

Ibland...

Ibland blir det inte alls som man tänkt. Deg här var tänkt att ersätta sovrummet i min mammas hus. Alltså ett sovrum för ett par med en bebis. Men lådan visade sig vara aningen för liten och så helt plötsligt var det ett grönt rum. 
Tror kanske det är en äldre man som bor där, för tanken är ju att det bara ska vara återanvända saker i lådan. 
Eller nästan i alla fall, det behövs en hylla och det har jag tyvärr ingen så det får jag göra. För trä har jag...