torsdag 3 oktober 2013

Tidigare projekt

Det här huset började jag med våren 2009 och är mitt första försök med mindre skalor, av olika anledningar har det inte hänt så mycket de senaste åren men har nu börjat fixa till det igen. Det är egentligen tänkt att ha någon form av 40-tals tema men tyvärr är jag rätt dålig på att hålla en speciell tidsperiod, så jag utgår från att det är en gammal dam som bor i huset. Jag tänker mig en dam i stil med Joan Hickson som spelat Miss Marple.
Att det blev just den här byggsatsen beror på att den även har fönster på sidorna och jag tyckte den såg ut att ha bra proportioner. Tyvärr kom huset med dörrar och fönster i plast och var väldigt fula, så dörrarna är köpta separat och fönstren fick jag göra själv.

Köket blev blått och fick en gasspis, ganska tomt än men det fylls sakta på med saker. Tyvärr är det svårt att hitta "bra" mat i rätt skala.


Till matrummet bredvid köket fick jag göra en ny trappa, blev väldigt skev men oändligt mycket bättre än den som kom med byggsatsen. Bakom trappan finns dörren till toaletten. Möblerna har jag för mig är byggsatser från Jane Harrop och blommorna kommer från Templewood miniatures, även de byggsatser.

Över matrummet ligger vardagsrummet, det är än så länge ganska tomt det med. Det skulle behöva både soffa, matta och mycket mer på väggarna. 

Sista rummet är den gamla damens sovrum, sängen har jag gjort själv och har även stickat överkastet. Sängbord och blommor är byggsatser.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar